A raktár-telephelyünkre beérkező árut az esetleges tárolás, raktározás, vagy az árun végzett munkák után kiszállítjuk az ön vevőihez. Szükség esetén az eredeti átvételi bizonylatokat vagy a vevő által készpénzben kifizetett összeget visszajuttatjuk a megbízóhoz. Alkalmi export célfuvar vagy rendszeres (nem alkalmi) import beszállítás megszervezését is vállaljuk a logisztikai szolgáltatás részeként.
A standard szállításokat, csomagküldéseket jellemzően szerződött alvállalkozóinkkal biztosítjuk (minél messzebb, minél kisebb mennyiséget kell egy adott címre eljuttatni, annál olcsóbb ezt egy erre szakosodott alvállalkozóval megoldani). Csomagfutár és raklapos szállítóinkkal kialakult együttműködésünknek köszönhetően saját ügyfeleink felé a piacinál kedvezőbb szállítási tarifákat tudunk kínálni.
Sokéves tapasztalattal, képzett sofőrökkel és ADR tanácsadóval rendelkezünk, így vállaljuk az egész ország területére a küldeménydarabos veszélyes árúk szállítását kérje ajánlatunkat.
A tárolási költségek megállapításánál a napi elszámolási rendszert vezetünk be, ahol a tárolt raklap mennyiség alapján egy napi egységárral kerül megállapításra a fizetendő díj.
A díjak meghatározásánál figyelemben vettük a raktár-szolgáltatást hosszútávra és nagyobb volumenben igénybe vevő megrendelőinket. Részükre kedvezményes tarifát tudunk biztosítani.
A tároláson felül az anyag mozgatás költsége szintén raklap szám alapján kerül megállapításra, így egy előre kalkulálható, pontos, elszámolható összeggel tud minden megbízó számolni.
Az áruk, készletek raktározása tekintetében alapvetően három megoldás jöhet szóba:
Vizsgáljuk meg, melyiknek milyen az előnyei és hátrányai vannak tipikusan egy kereskedő, vagy gyártó társaság szempontjából!
A hátrányok közé sorolható, hogy a kontroll közvetetté válik, vagyis a megbízó nem látja minden részletében a mozgásokat, többnyire csak a végeredményt (a szállítólevelet leigazolva visszakapta számlázásra). A kontroll azonban elsősorban az SLA vagy KPI (Service Level Agreement vagy Key Performance Indicators) mutatókon keresztül gyakorolható , vagyis hogy a szolgáltató jól működik-e ill. nincsenek-e vevőreklamációk a logisztikával kapcsolatban. Szintén ide tartozik, hogy a szolgáltató természetesen hasznot realizál a szolgáltatásán, így ennyivel többe kerül.
Ez a többletköltség azonban kompenzálódik az előnyök révén, ugyanis a szolgáltató több ügyfélnek, nagyobb infrastruktúrával, méretgazdaságosabban, erőforrásait a feladatok között megosztva és ütemezve összességében hatékonyabban dolgozik, mint egy különálló, kisebb logisztikai csapat. Mivel szak-szolgáltató, ért hozzá, napi rutinja, tapasztalata és iparági tudása biztosítja előnyét (tapasztaljuk, hogy javaslataink és gyakorlatunk alapján gyorsabb, pontosabb a megrendelő napi működése, mint korábban önerőből).
Mindezek miatt - különösen kis- és középvállalati megbízók esetén - olcsóbb tud lenni, mint saját raktározással. Mivel a szerződött szolgáltatási szintek számon kérhetőek a szolgáltatón (késedelmes kiszállítás esetén, vagy ha készlethiánya lenne, lévén, hogy mindezekért anyagi felelősséggel tartozik), ezért egy külső szolgáltató gyakran felelősebben és gondosabban jár el, mint egy alacsony bérű saját raktáros vagy sofőr kolléga. A fizikai árumozgási feladatok akár teljesen automatikusan teljesülnek a megbízó számára, pl. egy kereskedő cég megbízó esetén a vevői rendelés beérkezése (ügyviteli rendszerbe rögzítése) és a vételár bankszámláján történő jóváírása között nulla teendője marad. Nincs gond továbbá a szabadságolásokkal, az szja-változásokkal, a targoncagép javításával és bárminemű egyéb fenntartási problémával.
A bértárolási forma elsősorban azon cégeknek nyújt raktározási lehetőséget, melyeknek áruik tárolásában viszonylag rövid ideig tartó, átmeneti nehézségek lépnek fel. Ilyen helyzet állhat elő például akkor, ha egy cégnek pár raklappal több alapanyaga érkezik, mint amennyit abban a pillanatban saját raktárában raktározni tud, vagy ha a készáru raktárából nem tudja a termékeit a kellő tempóban kiszállítani és készáru raktára megtelik. Tipikus példa a karácsonyi árudömping raktározási gondja.
Nagy segítség lehet a bértárolási szolgáltatás igénybevétele az induló cégek esetében, ahol a szükséges árukészlet mennyiségét nem tudják előre meghatározni, ennek hiányában a kialakítandó raktár pontos méretének, illetve a szükséges személyzet létszámának meghatározása nem lehetséges.
Manapság egyre több kereskedelmi cég választja ezen tárolási formát, hiszen a bérraktározás hosszú távon is előnyös lehet, mivel a raktározási költség minden egyes tételnél pontosan meghatározható és kiszámítható, és nem merülnek fel egyéb járulékos költségek.
A bértárolást végző cég a megbízók által betárolt árukat egy belsőleg kiadott raklapsorszám segítségével naprakészen nyilvántartja, az éppen aktuális raktárkészlet lekérdezése így nem okoz problémát. A belső raklapsorszámmal ellátott és eltárolt áruk nyilvántartása a megrendelői igényeknek megfelelően, az általuk megadott adatok a belső raklapsorszámhoz való hozzárendelésével történik. A megrendelő bármikor elszállíthatja tárolt áruit, ami történhet FIFO, LIFO módszerekkel, illetve az alkalmazott belső raklapsorszám lehetőséget ad konkrétan megnevezett raklapok kitárolására is.
Különleges engedélyt igénylő áruk tárolása esetében az engedélyek beszerzése a bértároló cég feladata, így ez sem terheli az áru tulajdonosát.
Az árukészlet kezelése sokféle és összetett feladatból áll. Ezek ellátásában, szervezésében, valamint ennek teljes körű átvállalásával nyújtunk segítséget ott, ahol az ehhez szükséges infrastruktúra, személyi állomány és szakmai tudás kiépítése nem lenne gazdaságos.
Az alábbi - egyedi igényekre szabott - logisztikai, raktározási, értéknövelő szolgáltatásokat ajánljuk: